JTX 1000/ JTX 1000 GOLD/ 5000/ 900 /600 Motor Oil

17 May 2013

Salam,

Hai all..
It's been a while since the last updates..
Hahaha.. Seriously dah lama tak menulis di blog. Minta maaf pada yang menunggu entry baru. Sibuk sangat sampai berhabuk blog.

Ok-ok tak nak banyak cakap, meh kite fokus kat topic utama.
Rata-rata orang sekeliling kite, tak kiralah sape pun, suami, adik beradik, kawan-kawan, semua dah rasa mempunyai kenderaan sendiri tu dah menjadi satu keperluan. Bukan lagi kehendak. 
Kalau kat rumah mak ayah kita, paling kurang pun mesti ade motorsikal barang sebuah dua. Ye dak?? 
Dan yang paling penting bile dah mula ada kenderaan ni, memasing cuba nak jimat minyak. Padahal tau dah ada kenderaan mesti nak kena tuang minyak. Confirm lah. Takkan nak tuang air pulak ye?? Karang rosak pulak lagi lah panjang citeee..
Korang pernah dengar tentang Minyak Pelincir JTX tak kiralah samada 1000/5000/ 900 / 600 ? 
Meh nak perkenalkan:


 Kalau nak ikutkan Sue, tak de nye eh nak cite pasal minyak ni. Tapi bila encik asben mula bercerita tentang kelebihan minyak ni lepas dia pakai dalm masa 2 bulan kebelakangan ni, rasa macam nak buat review pulak.

Meh kite tengok ape yang lebihnye minyak ni:

Photo testimoni hasil drp penggunaan jtx1000 secara berterusan...antara kelebihan yg ada enjin bersih dr serangan carbon & sludge..menanggalkan & menangkis anasir jahat musuh utama enjin iaitu carbon & sludge..

 Jom tengok testimoni lain pulak:
Best JTX 1000 nih;
- enjin tak overheat temperature
- performance naik berganda
- pick up power
- jimat minyak
- TAK PERLU OVERHAUL ENJIN

 Apa sebenarnya yang kita kena tahu tentang JTX ni??

  • Detergen dan pembersih enjin yang unggul.
  • Perlindungan anti-haus dan anti-pengoksidaan yang hebat, sesuai untuk penggunaan pemanduan di bandaraya dan lebuh raya.
  • Memenuhi atau melebihi spesifikasi prestasi API SL/CI-4, ACEA A2, A3, B3, B4, E3, E5, CUMMINS CES 20077/20078 dan GLOBAL DHD-1, VOLVO VDS-3.

SAE adalah singkatan kepada Society of Automotive Engineers - Persatuan yang dianggotai oleh lebih 90,000 ahli terdiri dari jurutera, eksekutif perniagaan, pengajar dan pelajar dari lebih 97 negara diseluruh dunia - bagi berkongsi maklumat dan bertukar idea untuk memajukan kejuruteraan dan sistem mobiliti. Persatuan ini menentukan standard-standard dalam industri mobiliti termasuklah tahap kelikatan (viscosity) minyak pelincir kenderaan yang dikenali sebagai SAE Viscosity Standard, SAE J300.

Pada awalnya hanya dua gred minyak pelincir yang ada iatu gred “heavy” (pekat) untuk penggunaan di musim panas dan gred “light” (cair) untuk musim sejuk.Pada tahun 1926, hanya 6 gred yang terdapat dalam SAE J300 iaitu SAE 10, 20, 30, 40, 50 dan 60 yang diukur kelikatannya pada suhu 1300 F (54.40 C) dan 2100 F (98.90 C). Pengguna biasanya akan menggunakan minyak yang cair seperti SAE 10 pada musim sejuk dan ianya perlu tukar kepada minyak yang lebih pekat seperti SAE 40 sebelum musim panas. Seterusnya beberapa perkembangan telah dicipta termasuk penciptaan minyak pelincir “additive” yang sesuai untuk semua musim dan dikenali sebagai “multi-grade” seperti SAE 15W-50.

Teknologi terus berkembang maju bagi memastikan jangka hayat dan penyelenggaraan enjin bertambah baik serta dapat menjimatkan bahan bakar disebabkan geseran yang kurang. Minyak pelincir berupaya membentuk satu lapisan filem yang nipis diantara alat-alat mekanikal di dalam enjin. Pada minyak pelincir JTX ianya dikenali sebagai “tribo chemical film”. Kehadiraan filem nipis ini akan menghalang geseran antara alat-alat mekanikal ini ditahap yang amat sedikit. Sehubungan dengan itu, penggunaan minyak pelincir JTX akan dapat menjimatkan penggunaan petrol atau diesel antara 10-25% bergantung kepada keadaan kenderaan, gaya pemanduan, keadaan jalanraya dsb.

PDA adalah singkatan kepada Petroleum Development Act iatu Akta Pembangunan Petroleum 1974. Syarikat Hai-O adalah syarikat jualan langsung yang pertama sekali memiliki lesen pengedaran bahan-bahan petroleum dari Kerajaan Malaysia (sejak tahun 1998, PDA 11241)

API adalah singkatan kepada American Petroleum Institute - Badan menentukan kualiti minyak pelincir bagi kenderaan petrol dan diesel. Minyak pelincir yang mendapat persijilan API adalah memenuhi keperluan spesifikasi bagi industri minyak pelincir antarabangsa dan pengeluar kenderaan serta pengeluar enjin kenderaan antarabangsa. Lebih 500 syarikat diseluruh dunia menjadi ahli kepada badan ini bagi program persampelan dan pengujian minyak pelincir. Minyak pelincir JTX adalah diformulasikan di Amerika bagi memastikan kualiti yang tertinggi dan terkini serta memenuhi segala piawaian antarabangsa.

ILSAC adalah singkatan kepada International Standardization and Approval Committee - Jawatankuasa yang ditubuhkan oleh pengeluar kereta dari US dan Jepun bagi menentukan standard perlindungan enjin dan penggunaan minyak yang ekonomi. Hampir kesemua pengeluar kereta diseluruh dunia mengesyorkan minyak pelincir yang memenuhi kreteria API dan juga ILSAC.

S (Service) adalah kategori minyak pelincir yang mendapat persijilan API untuk kenderaan petrol dan dikategorikan mengikut abjad seperti SG, SJ, SL dan seterusnya. Kategori SL adalah antara kategori yang terbaru (dilancarkan pada tahun 2004).

C (Commercial) adalah kategori minyak pelincir untuk kenderaan diesel, juga dikategorikan mengikut abjad. Kategori CI-4 adalah kategori yang terkini (dilancarkan pada tahun 2002) dan memenuhi keperluan pengeluaran asap (ekzos) tahun 2004. Sekiranya sesuatu jenama minyak pelincir mempunyai tanda SL/CI-4 sepertimana Minyak Pelincir JTX, ia adalah sesuai dan boleh digunakan untuk kenderaan petrol dan diesel.

ISO 9001 adalah singkatan kepada International Organization for Standardization, badan standard antarabangsa yang memberikan persijilan kualiti. ISO 9001 adalah merupakan persijilan kualiti dalam bidang sistem pengurusan bagi sesebuah organisasi atau entiti. Organisasi atau entiti ini mestilah memenuhi kriteria sistem pengurusan kualiti yang ditetapkan dan berkeupayaan mengeluarkan produk yang memenuhi kehendak pelanggan dan peraturan-peraturan perundangan secara berterusan dengan tujuan untuk meningkatkan kepuasan pelanggan. Kilang pengeluar minyak pelincir JTX yang kini berada di Singapura adalah sebuah kilang yang mendapat pengiktirafan ISO 9001 ini. Kilang ini ditubuhkan di Singapura bagi tujuan pasaran di Asia Tenggara seperti Filipina, Brunei, Indonesia, Malaysia dan Thailand.

 Ramai yang ragu-ragu dengan JTX ni termasuk my husband sendiri. Tapi lepas pakai dan rasa perubahan enjin yang lebih smooth dan lebih pick-up (Naik bukit tinggi kat MRR2 sebelum sampai Tesco Cheras pakai Gear 5 pun rilex je hahaha..) baru lah rase, eh kena buat review ni. Rugi kepada sapa-sape yang tak cuba lagi JTX lagi.

Apa yang pasti, 


TERBARU: JTX 1000 GOLD!


Harga JTX ??

JTX 1000 : Ambil 1 botol RM170
3 botol RM160/botol

JTX 5000: Ambil 1 botol RM112
3 botol RM110/botol

*TERBARU JTX 1000 GOLD: Ambil 1 botol RM185
3 botol RM175/botol

Nak try kat motosikal?? Boleh ambil JTX 5000 repack,

Cuma RM20 sebotol, kalau ambil 3 botol, kami beri total RM50 sahaja. Jimat kan! :)

JTX 5000 Repack tu  cam bro ni pegang kt tgn kiri die:



Nak tahu lebih lanjut tentang JTX ni?

Boleh ke facebook kami:

klik je jgn malu2.. :)


Atau hubungi:

Tanabe Jtx

Call /Sms: 012-5025426

Free delivery within Bandar Tasik Selatan, Bandar Tun Razak, Pekan Sg Besi

1 lovely comments ♥:

  1. Anonymous said...:

    Buat 'no oil run' macam bardahl buat baru dikira ok, best in the world.....kalau berani laaa.

Post a Comment

Apa kata mereka??

Followers

 
U, Me & Our Life Journey © 2011 | Designed by Interline Cruises, in collaboration with Interline Discounts, Travel Tips and Movie Tickets