Kenapa perlu takut? Kenapa kena tunggu?

21 April 2012

Salam semua,


It's a busy day and week actually.. And i got down with fever!

Mengalami batuk yang teruk.. But Alhamdulillah.. Muhasabah diri..

Sakit tu kifarah dosa.. "Allah masih sayang pada aku, sebab tu Dia hapuskan dosa-dosa aku.." TQ Allah...





So dikesempatan ni nak muhasabah diri sikit.. Nak ajak semua readers diluar sana jom sama-sama kita muhasabah diri..


Dalam diri kita selalu ada rasa takut nak mencuba. Itu TAKUT ini TAKUT.  Bila kita ada keinginan terhadap sesuatu, JANGAN BERTANGGUH! Kita tak tahu berapa banyak peluang yang akan kita terlepas apabila kita suka bertangguh-tangguh.




Kenapa kita lebih suka MERUNGUT, MENYESALI nasib diri,
kenapa BEBAN HUTANG AKU BANYAK? Kenapa duit SAVING SIKIT walaupun dah lama kerja? Macam mana aku nak dapatkan DUIT LEBIH?

Berniagalah! Yes! Berniaga. 9/10 punca rezeki adalah BERNIAGA kata RASULLULAH s.a.w. Kita tiada produk hinggalah kita temui produk yang sesuai. Produk yang berkualiti dan boleh dijual. TAPI kita MASIH TAKUT! 


Macam mana nak jual? Aku tak pandai cakap? Sape yang nak beli? Aku tak de duit nak keluar MODAL? 

 Akhirnya persoalan macam ni lah yang membuatkan kita RAGU-RAGU, terus berfikir dan akhirnya BERUNDUR SEBELUM BERMULA.

Selalunya yang mematikan impian sesorang tu bila dia terlampau sibuk memikirkan kata hati dia dan juga kata-kata orang disekeliling dia.

''Boleh berjaya ke aku??''

''Makcik aku buat pun join bisnes ni, tapi tak berjaya pun,
kalau dia yang dah berpengalaman, tapi tak berjaya, mesti aku pn tak boleh''

''Officemate aku cakap, tak payah la ko buat biz ni, ramai yang buat tp tak dapat apa pn ''

''Saya dah kahwin,ada anak 2,3 orang, nanti kalau saya buat bisnes ni, sape nak jaga anak saya, suami saya mesti tak bagi punya..so saya takkan buat lah''



Dan yang selalu menjadi kerugian pada kita ialah bila kita ada sikap ni,
"tunggu, dan lihat"

Tunggu nak settle kan kawin dulu la..

Tunggu anak besar dulu la..

Kau buat dululah, nanti kau dah berjaya, aku follow(ayat biasa dengar ni)
 
Tunggu nak itu laa..

Tunggu nak ini laa..

 
By the time kita dah ready..

Orang lain dah jauh ke depan..

By the time kita settle kawen..

Orang lain dah boleh kawen tanpa hutang piutang..

By the time anak kita dah besar..

Orang lain dah boleh jaga anak sendiri depan mata dah..

Lagi lama tunggu.. lagi banyak peluang yang kita terlepas..

So let’s act fast!!



Tak perlu risau, tak perlu kena tunggu dan lihat orang lain berjaya,

Dari sekarang, kaji-

Kenapa dia tak berjaya??

 
 Adakah sebab dia suka buat hal sendri tanpa ikut orang-orang yang dah bjaya???

 
Adakah dia buat sambil lewa jer masa berbisnes???

 
Adakah dia buang masa tanpa berusaha untuk berjaya??

 
Adakah dia ikut formula dari leaders??

 
Betul, kita memang kena kaji sedalam-dalamnya.

Tapi kita juga kena tahu,

Kejayaan dan Kegagalan hanya dipisahkan dengan satu titik sahaja.
 

Sikap kita. Nak atau tidak? Rajin atau malas?

Setiap kegagalan mesti ada SEBAB, Setiap kejayaan mesti ada CARA!

 
 

Tapi kita jangan dengan sengaja masukkan diri kita ke dalam golongan yang GAGAL!

Kalo dulu, kita tak pernah bangun solat hajat mlm2, apa kata, kita start buat..

Kalo dulu, kita tak pernah buat sunat dhuha, apa kata kita buat..:)

Kalo dlu, kita tak pernah sedekah pada anak-anak yatim, bila buat biz, ada rezeki lebih, kita sedekah pada mereka yang memerlukan :)

InsyaAllah rezeki yang kita dapat akan berkat malah bertambah berkat dengan doa mereka dan biz kita jugak tak akan mendatangkan masalah... Bertambah-tambah rezeki ada :)


(peringatan untuk diri sendiri jgk ^_^)



So guys,



BUKA MINDA,

BUKA MATA, LIHAT DAN CERNAKAN BAGAIMANA ORANG2 SEKELILING ANDA BERJAYA!

PEKAKKAN TELINGA PADA KATA-KATA ORANG YANG AKAN MENCURI IMPIAN ANDA!

 
Just Remember this:
“If you argue with a fool, you become a fool.”

 
AYUH kita berubah kepada kehidupan yang lebih baik.



This is PART TIME Job only, tak perlukan komitmen yang besar,

yang penting ANDA MAHU!

4 Jam saja sehari, dapat 4-6 figures in a month! 
Sape nak bagi kalau bukan diri sendiri yang mulakan?

I already get mine, So let's get urs!





THIS MONTH IS THE FINAL MONTH FOR FREE TRIP TO GUANGZHOU

AND

REBATE WORTH RM1500+!!!



Ring me for appointment and purchase:

Suriyani Basri

013-2358550

suriyanibasri@gmail.com

0 lovely comments ♥:

Post a Comment

Apa kata mereka??

Followers

 
U, Me & Our Life Journey © 2011 | Designed by Interline Cruises, in collaboration with Interline Discounts, Travel Tips and Movie Tickets